Naar hoofdinhoud
Portaal Ameland

Akkoordverklaring eenmalige trouwlocatie

  • Oriënteren (Voltooid)
  • Aanvraag
  • Aanvrager
  • Samenvatting
  • Voltooid

Vul hieronder de gegevens van de trouwlocatie in. Hou er rekening mee dat tijdens de aanvraag van een eenmalige trouwlocatie er een aantal criteria zijn waar de trouwlocatie aan dient te voldoen. Klik hier om deze geldende beleidsregels te bekijken.

Eigenaar / rechthebbende

Akkoordverklaring

De eigenaar/rechthebbende geeft toestemming voor het gebruik en aanwijzing van:

als 'huis der gemeente' voor huwelijksvoltrekking en partnerschapsregistraties. Ik stem in met de gestelde voorwaarden.

De eigenaar/rechthebbende verleent toestemming voor: *

Voorwaarden

Aan het gebruik van een locatie waar huwelijken en partnerschappen worden voltrokken zijn de volgende voorwaarden verbonden:

De eigenaar/rechthebbende: 

  1. zorgt dat het pand op eenvoudige wijze vrij toegankelijk is;
  2. zorgt dat in de trouwzaal voldoende stoelen staan voor de gasten, evenals een tafel en/of lessenaar voor de (buitenge¬woon) ambtenaar burgerlijke stand;
  3. zorgt dat de trouwzaal ruim voldoende verlicht en verwarmd is en er een schone toiletgelegenheid is. Ook wordt de ambtenaar in staat gesteld een toespraak voor te lezen. Bij voorkeur is daarvoor een microfoon beschikbaar;
  4. zorgt dat er een (kleine) ruimte beschikbaar is waar de ambtenaar zich kan omkleden;
  5. gaat er mee akkoord dat de gemeente Ameland niet aansprakelijk is voor enig letsel, hoe ook genaamd en waar¬onder ook de wettelijke aansprakelijkheid, aan of vanwege aanwezige personen en/of schade, hoe ook genaamd, aan het pand en/of aan het interieur;
  6. zorgt dat het pand voldoet aan de huidige veiligheidseisen, conform de richtlijnen van de brandweer, in ieder geval voor wat betreft de bouwconstructie, vluchtwegen en brandblusapparaten;
  7. is er mee bekend dat voor het overige het bepaalde in het Reglement burgerlijke stand bindend is. 

Gegevens contactpersoon

Klik op 'Ga verder naar Aanvrager' om de gegevens van de contactpersoon in te vullen.

Let op! De contactpersoon dient ook bereikbaar te zijn tijdens de ceremonie.